AZ ORKOK HÓNAPJA VAN!
AZ ORKOK HÓNAPJA VAN!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Magáról a játékról
 
Space Marines
 
A hónap faja
Orks
 
Eldák
 
Szavazás
A hónap faja
Melyik faj legye a hónap faja decemberben?

Imperial Guard
Eldar
Space Marines
Tau
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A hét karaktere

Ghazhkull Mag Uruk Thraka

 
Necrons
 
Tau Empire
 
Chaos Space Marines
 
Imperial Guard
 
Orks
 
Dark Eldar
 
Tyranids
 
Doktrinák

Doktrinák:

Habár a Birodalmi Gárda egységei között igen nagyfokú a standardizálás, a különböző bolygókról származó ezredek megtartják azokat a képességeiket és hagyományaikat, melyek egyedivé teszik őket. Ezek azok a kis különbségek, melyek sokszínűvé teszik a Gárda seregeit, s ezek segítségével rakhatják össze a játékosok is seregeiket a saját stílusuknak megfelelően.

A doktrinák a kiképzés és seregfelépítés változatai, melyek azt befolyásolják, hogy az ezred hogyan harcol. Csak akkor kerülnek elő, ha egy specifikus sereget akarsz összerakni, mely inkább egy bizonyos stílust képvisel, s nem a „standard” Birodalmi Gárdát. A teljes lista használata mindig a rendelkezésedre áll, ha nem akarsz doktrinákat használni, legyen sereged a Catachani Dzsungelharcosok regimentje, a Mordiai Vasgárdisták ezrede, vagy bármilyen másik formáció.

Ha doktrinákat akarsz használni, a módszer a következő:

·        Öt doktrina pontot használhatsz fel a sereged egyénivé tételére. Használhatsz kevesebbet is, de emiatt semmilyen egyéb előny nem ér.

·        A „Korlátozott Elérésű Egységek” címszó alatt felsorolt osztagok közül nem választhatsz, kivéve, ha doktrina pontokból „visszavásárolod” őket.

·        A doktrina pontokat az egységek megvétele mellett egyedi felépítésre, képességekre, és felszerelésekre költheted.

·        Némelyik doktrina megvétele az általa befolyásolt alapegységek költségét növeli.

Ha azt máshogy nem írjuk, ugyanazt a doktrinát nem lehet többször megvenni, hogy a hatás összeadódjon. A doktrinák a szövetségesekre nem vonatkoznak, s akkor sem vehetsz belőlük, ha a Gárda egységei állnak be pl. az inkvizíció mellé.

A doktrinák leírása után megtalálhatod a Gárda ismertebb hadtesteinek leírását, s az általuk használt doktrinák listáját. Mint azt majd láthatod, ezeknek a seregeknek gyakran több, mint öt doktrinájuk van. Ennek oka a hosszú és dicső múltjukban rejtezik.

A doktrinák négy nagy kategóriára oszthatók: Korlátozott Elérésű Egységek, Eltérő seregösszeállítás, Különleges képességek és harcmodor, valamint Speciális felszerelések.

 

A Gárda gyalogosai

A doktrinák leírásánál gyakran használjuk a „Gárda gyalogosai” kifejezést. Ez a következő egységekre terjed ki: parancsnoki osztagok, a tiszteket és tanácsadókat is beleértve, tankelhárító osztagok, tüzérségi támogató osztagok, fegyverspecialista osztagok, aknavetősök, veteránok, gyalogsági osztagok és gépesített lövészek.

 

Korlátozott Elérésű Egységek

A doktrinák első típusa azoknak az egységeknek a behozatalát teszi lehetővé, melyeket nem minden regiment használ. Ha doktrinákat is használsz, és nem veszel meg egy ilyen egységet, akkor azt nem hozhatod be. A korlátozott egységek a következők:

  • Papok
  • Techpapok
  • Birodalmi Pszik
  • Rohamosztagosok
  • Patkányfajzatok
  • Ogrynok
  • Fegyverspecialisták
  • Zöldfülűek
  • Lovassági különítmények
  • Nehézfegyveres szakaszok

A kiválasztott speciális egységek sokat elmondanak a sereged hátteréről. Ha pl. Ogrynokat vagy patkányfajzatokat hozol, akkor nyilván egy toleránsabb bolygóról származnak, míg a techpapok az Adeptus Mechanicus-szal való jó kapcsolatokról árulkodnak.

Ezt a doktrinát többször is felveheted, s így többféle korlátozott egységet tudsz behozni seregedbe.

 

Eltérő seregösszeállítás

A könyv elején található sereglista egy olyan regimentet ír le, melyet több bolygóról, többféle forrásból raktak össze, valamilyen általános harci feladatra. Gyakran előfordul azonban, hogy egy speciális feladat elvégzésére teljesen más sereget állítanak ki. Az itt következő doktrinákkal te is ezt érheted el:

 

Ejtőernyősök

Az ezred egy olyan világról származik, ahol az ejtőernyők használata gyakori, s általában ezekkel érkeznek a harcmezőre. Bármely gyalogos egység (melynek nincs csapatszállítója) vagy Sentinel különítmény érkezhet ejtőernyővel, az Előrenyomulás szabályait használva, ha erre a küldetés lehetőséget ad. A többi egységnek a hagyományos módon kell érkeznie. (Igen ritkán előfordulhat az is, hogy az egységek a föld alól, valamilyen alagútfúró gépezet segítségével jutnak előre, de ez a ritkább variáció.)

Nem kombinálható a Speciális fegyverek: közelharci fegyverek doktrinával.

 

Gránátosok

Az ezred egy olyan világról származik, melyen a legjobb katonákat képzik, olyan elit egységekké formálva őket, mint a méltán híres rohamosztagosok.

Seregedbe behozhatsz 0-3 egység rohamosztagost Gyalogsági választásnak, de azok nem használhatják se a beszivárgás, se az előrenyomulás szabályait.

Nem kombinálható a Speciális fegyverek: közelharci fegyverek doktrinával.

 

Gépesített

Az ezred a mobil hadviselésre specializálódott, s egységesen Kimérákkal közlekedik. Minden gyalogos egységnek Kimérát kell venned, akár van erre lehetőség az alap listában, akár nincs.

Nem kombinálható a Speciális fegyverek: közelharci fegyverek és a könnyűfegyverzetű gyalogság doktrinával.

 

Különleges képességek és harcmodor

Az itt felsorolt képességek olyan, veteránok által kifejlesztett technikákat írnak le, melyeket aztán az ezred minden egységének megtanítottak, vagy olyanokat, melyek a regiment  szülőbolygójának jellegzetességeiből fakadnak.

 

Kitartóak

Az ezrednek bolygójuk harci hagyományaiba és a birodalmi hitbe vetett meggyőződése olyan erős, hogy még esélytelen helyzetekben sem adják fel a harcot. Ezt a képességet bármelyik gyalogsági- vagy lovas osztagnak megveheted, +5 pontért. Hatására az osztagnak nem kell számolnia a túlerőből eredő negatív módosítókkal a közelharci moráldobásoknál.

Nem kombinálható a Speciális felszerelések: drogmaszkok doktrinával.

 

Vasfegyelem

Némely bolygón a nemeseket születésüktől fogva tiszteknek nevelik. A hatalom és sziklaszilárd meggyőződés aurája veszi körül őket, s ez az ami csapataikat az utolsó emberig való harcra ösztökéli. Bármely egység, mely egy tiszt (ezredes, kapitány vagy hadnagy) Vezetési Értékét használja, aki e képességgel rendelkezik, morál- vagy tüzérségi sokk-tesztjénél figyelmen kívül hagyhatja a -1 módosítót, ha fele létszáma alatt van, és akkor is megpróbálhatja rendezni sorait, ha embereinek felét elvesztette. Ez a képesség a tiszteknek +5 pontba kerül.

Nem kombinálható a Speciális felszerelések: drogmaszkok doktrinával.

 

Önálló komisszárok

Ahelyett, hogy tanácsadóként alkalmazná őket, a regiment szabad kezet ad a komisszároknak. Ezek a komisszárok önálló karakterek, akikből 1-3-at hozhatsz be egy Elit választáskánt. Egyszerre kell behoznod őket, de a csatamezőn már nem kell együtt tevékenykedniük. Minden ilyen komisszár +10 pontba kerül.

 

Szoros közelharci formáció

Az ezred katonáit alaposan kiképezték arra, hogy egymásnak vetve a vállukat, mozgó szuronyerdőként küzdjenek a közelharcban. Ez a technika csak normál gyalogsági osztagoknak és Zöldfülűeknek áll a rendelkezésére, s csak akkor lehet végrehajtani, ha az egység tagjai talpkontaktusban vannak egymással.

A közelharcba kerülő modellek +1-et kapnak a Vezetési Értékükre és Kezdeményükre. Megjegyzendő azonban, hogy a Vezetési Érték-bónusz csak abban az esetben érvényesül, ha az egység a sajátját használja (s nem egy tisztét).

 

Közelharcosok

Az ezred különösen erőszakos társadalomból származik, s ezért a katonák igencsak képzettek a kézitusában. A harcosok +1-et kapnak a Közelharci Értékükre (WS), a Sentinelek pedig e mellett +1 Támadást is kapnak, mert felszerelik őket láncfűrészekkel, öklelőrudakkal, és hasonló közelharci kiegészítőkkel. A doktrina gyalogos egységeknek +15 pontba kerül, Sentinel különítményeknek pedig járművenként +10 pontba.

 

Dzsungelharcosok

Az ezred tagjait egy dzsungelekben bővelkedő bolygóról sorozták be. Bármely gyalogsági egységnek megveheted ezt a doktrinát +10 pontért. Ennek a következő előnyei vannak:

·        A szokásos 6" helyett 12"-re látnak át az erőkön és dzsungeleken.

·        Erdőben és dzsungel-terepen rejtőzve 4-es fedezékmentőben részesülnek.

·        Az erdőket és dzsungel-terepet mozgásuk szempontjából tiszta terepként kezelik, beleértve a közelharc utáni üldözést vagy visszavonulást is.

·        A beszivárgás szabályait használhatják, ha a küldetés megengedi, és csakis erdőkbe vagy dzsungelbe állhatnak fel

·        Azon gyalogsági osztagok, melyek behozhatnak nehézfegyvert, de ezt nem teszik, e helyett egy modellt felszerelhetnek nehéz lángszóróval +15 pontért.

·        A dzsungelharcos egységek sosem használhatnak lézerágyút.

Ez a specializáció a nehézkes páncélokkal nem egyeztethető össze, ezért a katonák csak egy könnyebb golyóálló dzsekit hordanak, minek következtében 6-os páncélmentőjük lesz.

Nem kombinálható a Speciális felszerelések: álcaruha és a Speciális felszerelések: páncéling doktrinákkal.

 

Könnyűfegyverzetű gyalogság

Az ezred csendes mozgásáról híres. Ez a doktrina +10 pontért elérhető a gyalogsági egységek számára, melyeknek nincs csapatszállítója, és a következőket nyújtja:

·        Eggyel több kockával dobhatnak, ha azt kell maghatározni, milyen messze mehetnek nehéz terepen keresztül.

·        Beszivároghatnak, ha erre a küldetés lehetőséget ad.

·        Azon gyalogsági osztagok, melyek behozhatnak nehézfegyvert, de ezt nem teszik, e helyett egy modellt felszerelhetnek mesterlövész puskával +5 pontért.

Nem kombinálható a Speciális felszerelések: álcaruha és a Gépesített doktrinákkal.

 

Gyakorlott céllövők

Némely bolygón a háború az élet rendje, s a családok egész generációi szolgálnak a Gárda seregeiben. Ennek megfelelően a katonák kiváló céllövők, hiszen már egészen fiatal koruktól erre oktatják őket. Emiatt minden 3-as Célzóképességű (BS) modell, mely 1-est dobott lövésre, egyszer újradobhatja azt (ennyire rosszul ugyanis nem lőhetnek). Ez a plazmafegyverekre és a mesterlövész-puskákra nem vonatkozik. A képesség ára egy gyalogos egységnek (bármilyennek) +10 pontba kerül.

 

Idegenvadászok

Sok hosszú háború után a regiment kitapasztalta, hogyan küzdjön a különféle idegen lények ellen. Ilyen idegenek lehetnek az eldák (beleértve a sötét eldákat is), orkok, és tiranidák. Bármely gyalogos egység vagy Sentinel különítmény +5 pontért Idegenvadász lehet (határozd meg, milyen típus ellen), s közelharc esetén az adott faj Közelharci Értékkel (WS) rendelkező lényeit 3-as vagy jobb dobás esetén találja el, a tényleges WS-különbség ellenére.

Ez az előny nem érvényesül, ha az idegen lény rendelkezik az önálló karakter, tiranida szörny, vagy szörny tulajdonságokkal. Az ezekkel való harcot ugyanis túl kevesen élték túl ahhoz, hogy annak technikáját elmesélhessék.

Az idegenekkel szemben érzett gyűlöletet be is kell mutatnod a modelleken, vagyis trófeákat  kell aggatnod a zászlókra, járművekre, meg ahová még fér. Ez mindenképp szükséges ehhez a doktrinához, nem teheted meg, hogy csak egyszerűen ráfogod a seregedre, hogy ezt vagy azt a fajt utálja, aztán a következő csatában már egy másikat.

 

Veteránok

Az ezred már sok hadjáratot végigküzdött, így veteránokból is sokkal több van soraiban, mint egy frissen felállított regimentben. A normál 0-1 korlátozás így a Veteránokra nem érvényes.

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Frissités

Legutóbbi frissítés: 2006.11.8

Oldalra felkerült:

  • Új hír
 
Ennyien voltatok eddig itt
Indulás: 2006-08-27
 
Szavazás
Mit gondolsz, milyen az oldal?

Nagyon jó!
Jó, de nem tökéletes.
Lehetne sokkal jobb is.
Nem valami jó!
Elég béna!
Nagyon szar!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Mit gondolsz a...
 
Ne lopj!
NE Lopj!
 
Sztorik
 
Teszt
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros