Az Elda Mestervilágok Kódexe
Az alább ismertetésre kerülő sereglisták tulajdonképp az elda faj seregeinek sokféleségét hivatottak bemutatni. Nem előírás tehát hogy az itt felsorolt mestervilágok seregeit így állítsd össze - erre használhatod az Elda Kódex listáját is. Ugyanígy, az itt következő sereglistákat sem csak az itt szereplő öt mestervilághoz használhatod, hanem saját mestervilágod seregének összeállításához is.
Iyanden lidérc-serege
Speciális szabályok
Az alap sereglistához képest néhány változtatást eszközöltünk, hogy ezzel is alkalmazkodjunk a tiranidák ellenei harcban szinte teljesen kihalt Iyanden mestervilág sajátosságaihoz:
A Lidércurak és Lidércrobotok Gyalogsági egységeknek számítanak. A seregben azonban nem lehet több Lidércúr, mint Lidércrobot egység.
Az Őriző osztagok Tüzérségi egységek
Az Őrizők rohamosztagai a Rohamosztag kategóriába tartoznak
A Felderítők és Bosszúállók Elit egységek
A Boszorkánymesterek közül bármennyit kinevezhetsz Léleklátónak, darabonként +8 pontért.
Léleklátó |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Léleklátó |
+8 |
4 |
4 |
3 |
3 |
1 |
4 |
1 |
10 |
4+ |
A mestervilágok Lélek-áramköreinek kísérteties túlvilági léte az eleven eldák számára teljességgel idegen és rémisztő. Egyedül a Léleklátókat képezik ki arra, hogy képesek legyenek anélkül kapcsolatba lépni a holtak lelkeivel, hogy elveszítenék elméjük épségét.
Opciók: A Léleklátónak kettő tárgyat vásárolhatsz a következő listából: közelharci fegyver (+1 pont), shuriken pisztoly (+1 pont), Éneklő Dárda (+18 pont), Boszorkánypenge (+1 pont).
Speciális szabályok
Önálló karakter: A Léleklátók önálló karakterek, de mindegyiket egy Lidércrobot-egységhez kell rendelned, tulajdonképp rájuk cserélve ki a Boszorkánymester bejegyzést a sereglistában. Egynél több Léleklátónál vagy Boszorkánymesternél több nem lehet egy osztagban.
Boszorkánymester képességek: Minden Léleklátónak vehetsz egyet egy megfelelő pszichikus képességet, a felszerelések listáján található pontért.
Rúnapáncél: Lásd a speciális felszerelések leírását.
A Lidércek Szava: A Léleklátó képes a holtak szellemeivel való kommunikációra, ezért azoknak a Lidércrobot egységek, melyeknek legalább egy modellje 6"-en belül áll, ugyanúgy nem kell kör elején dobniuk arra, hogy cselekedhetnek-e, mintha egy Boszorkánymester vezetné őket.
shaim-hann lovasai
Speciális szabályok
Csapatok összeállítása
Hogy a Saim-Hann mestervilág speciális társadalmát, s ebből következően seregeinek speciális felépítését szemléltethessük, a seregek összeállításánál küldetés-típustól függetlenül, mindig a következő sémát használd:
Kötelező: |
Hozhatsz még: |
1 HQ |
még egy HQ |
2 Rohamosztag |
még 4 Rohamosztag |
|
1 Elit osztag |
|
3 Gyalogság |
|
1 Tüzérség |
E mellett a Sólymok Elit osztagnak számítanak.
Ügyes pilóták
A Saim-Hanniak jól képzett és gyakorlott pilóták, akik gépeiket tökéletes biztonsággal vezetik. Emiatt a következő egységek újradobhatják elrontott Nehéz Terep-tesztjüket:
Klánfőnök és kísérete
Őrizők suhanókon
Vipera különítmények
Hullámlovasok
Sólymok
Tűzprizmák
Felállás
Bármelyik küldetés esetén lehetőséged van arra, hogy felállásnál a Gyalogsági egységek helyett Rohamosztagokat rakj fel. Megjegyzendő azonban, hogy ebben az esetben ez helyettesítés, és nem vegyítés, tehát egyszerre csak az egyik csoportba tartozó egységeidet rakhatod fel.
Saim-Hann seregének HQ-it egészítsd ki a következővel:
Klánfőnök |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Klánfőnök |
65 |
5 |
4 |
3 |
3(4) |
2 |
5 |
3 |
10 |
3+ |
Saimm-Hann klánjai külön csapatokban harcolnak, főnökeik vezetésével. A klánfőnökök iránti elkötelezettségük legendás, s ezt vezéreik azzal viszonozzák, hogy mindig a harc sűrűjébe vezetik őket, ahol lehetőségük van megmutatni, mennyit is érnek, s egyre nagyobb dicsőséget szerezhetnek családjuknak.
Felszerelés: A klánfőnök elda suhanón ül, mely dupla linkelt shuriken katapulttal van felszerelve. A vezérnél közelharci fegyver van.
Opciók: A suhanó shuriken katapultjait +25 pontért shuriken ágyúra cserélheted. A főnök közelharci fegyverét energiafegyverre cserélheti +12 pontért.
Klántagok: A főnökhöz egy csapatnyi klántagot csatolhatsz, az alább következő leírás szerint.
Speciális szabályok
A lovasok főnöke: A klánfőnök semmilyen körülmények között nem vonul vissza, és nem ijed meg a tüzérségi zárótűztől sem. Ezt a tulajdonságát az általa vezetett osztagra is átruházza.
Önálló karakter: Amennyiben nem klánjának tagjai kísérik, a klánfőnök önálló karakter, akire az idevonatkozó speciális szabályokat érvényesek.
Klántagok |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Klántag |
40 |
4 |
3 |
3 |
3(4) |
1 |
5 |
2 |
9 |
3+ |
A klánfőnök legjobb emberei, kik a békeidőben tanácsadóiként szolgálnak, a csatákban vele együtt harcolnak, családjuk nagyobb dicsőségéért.
Osztag: Az osztag 5-10 klántagból áll. A klánfőnök és emberei egy osztagnak számítanak, és egy HQ-választásnak számítanak a sereg-összeállítási sémán.
Típus: Elda suhanó.
Fegyverek: A suhanók dupla linkelt shuriken katapulttal, a klántagok közelharci fegyverekkel vannak felszerelve.
Opciók: Az osztag fele (lefelé kerekítve) modellenként +20 pontért shuriken ágyúra cserélheti katapultjait.
Egy klántag hordozhatja a családi zászlót, +35 pontért. Amíg ez a modell a csatatéren van, addig a főnök és emberei rohamjuk körében újradobhatják elrontott közelharci támadásaikat.
alaitoc felderítő csapata
Speciális szabályok
Alaitoc felderítői
Ha egy felderítő csapatot akarsz összeállítani, a seregösszeállítási séma által megkövetelt egységeken kívül plusz két osztagnyi felderítőt is hoznod kell. Ezek nem foglalnak helyet a sémában, de a pontértéküket természetesen ki kell fizetned.
Seregedben nem lehet több a következő egységekből, mint Felderítőkből és Nyomkeresőkből: Őrizők, Őriző rohamosztagok, Suhanó osztagok, Vipera különítmények. Ha pl. sereged egy osztag Nyomkeresőt és három osztag Felderítőt tartalmaz, akkor az előbb felsorolt egységekből csak maximum négyet hozhatsz be.
Alaitoc felderítői nagyon jól értenek ahhoz, hogy összezavarják és megtévesszék az ellenséget, s ezért a következő speciális szabály vonatkozik rájuk: Minden felderítő vagy nyomkereső egység után dobj egyet a lentebb található táblázaton. Csak olyan egységeket zavarhatsz meg, amelyek az asztalon vannak, tartalékokra ez nem hat. Ugyanígy nem hat a zavarás járművekre (olyan egységekre, melyek Páncél Értekkel rendelkeznek) és csapatszállítókban ülő egységekre.
A zavarás egy osztagra csak egyszer hat. Ha a véletlen egy olyan egységet jelöl ki, melyre a nem hat a zavarás, dobj újra.
Ha az egész ellenséges sereg az asztalon kívülről indul, akkor a zavarás bármelyik olyan egységre hat, amelyik a fentiekben leírtak szerint nem immunis erre. Ebben az esetben, ha az egység a földre lapulva kezdené a csatát, ehelyett tartalékos lesz.
A felderítők megtévesztő tevékenységének hatásai
D6 |
Eredmény |
1 |
Semmi érdekes |
2 |
Egy véletlenszerűen kiválasztott ellenséges egységet le kell venni, és a játékot tartalékosként kezdi. Ha az ellenségnek nincs egy előre meghatározott helye, ahonnan tartalékai érkeznek, akkor egy véletlenszerűen meghatározott oldal közepéről indul. |
3 |
Egy véletlenszerűen kiválasztott ellenséges egység a földön lapulva (pinned) indul. Ha az egység immunis erre, nem történik semmi. |
4 |
Egy, az elda játékos által kiválasztott ellenséges egységet le kell venni, és a játékot tartalékosként kezdi. Ha az ellenségnek nincs egy előre meghatározott helye, ahonnan tartalékai érkeznek, akkor egy véletlenszerűen meghatározott oldal közepéről indul. |
5 |
Egy, az elda játékos által kiválasztott ellenséges egység a földön lapulva (pinned) indul. Ha az egység immunis erre, nem lehet kiválasztani. |
6 |
A felderítők vagy nyomkeresők egyszer rálőhetnek az elda játékos által kiválasztott egyik egységre, látási viszonyoktól és távolságtól függetlenül (azért, mert ez még a csata előtt történik). A lövéseket a csata megkezdése előtt dolgozd ki, és ha az egység ennek következményében a földre lapulna, akkor bizony így kezdi az első kört. |
Alaitoc csapatai Nyomkeresőket is behozhatnak Elit egységekként.
Nyomkeresők |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Nyomkereső |
24 |
3 |
4 |
3 |
3 |
1 |
5 |
1 |
10 |
5+ |
Némelyik elda felderítő évszázadokig járja a Kitaszítottak útját, ellenállva a sötétség csábításának, de nem veszti el kalandvágyát sem. Ők még a többi felderítőnél is jobban értenek a túléléshez, s csak úgy emlegetik őket, mint a Nyomkeresőket.
Osztag: Az osztag 3-5 Nyomkeresőből áll.
Fegyverek: Felderítő hosszúpuska, shuriken pisztoly.
Speciális szabályok
Sokat próbált beszivárgók: Ha a körülmények megfelelőek, a Nyomkeresők jóval a sereg első vonalai előtt tudnak felállni. Ennek megfelelően, ha a küldetés lehetővé teszi, a Nyomkeresők beszivároghatnak. Ha a küldetés nem engedi ezt meg, akkor ők is a többiekkel együtt állnak fel, de még mielőtt a csata elkezdődne, mozoghatnak egyet. Ezen speciális mozgás közben nem használhatják a könnyűléptű képességüket. Nyomkeresőidet mindig felteheted már a csata elején, még akkor is, ha tartalékosként kezdenének. Azokban a küldetésekben, melyekben a csatamezőn kezdő egységek száma korlátozott, ez a Nyomkeresőkre nem vonatkozik.
Nehéz és áthatolhatatlan terepek: A Nyomkeresők - gyakorlatuknak és speciális felszerelésüknek köszönhetően - a legsűrűbb terepen is könnyedén átkelnek. Emiatt a nehéz terepen levonások nélkül kelhetnek át. Az áthatolhatatlan tereppel is megküzdenek, de ekkor csak egy kockával dobhatják ki, mennyit haladnak, és nem használhatják a könnyűléptű képességüket.
Mesterlövészek: A Nyomkeresők még a legkisebb célpontot is észreveszik és eltalálják fegyvereikkel. Emiatt ha hosszúpuskájukat használják, 4-es vagy jobb dobás esetén 1-es AP-vel lőnek.
Cameleoline köpenyek: A felderítők köpenyei és csuklyái olyan anyagból készültek, mely a szem számára szinte teljesen láthatatlanná teszi őket. Emiatt +2-t adhatnak fedezékmentőjükhöz (vagyis az 5-ös mentő 3-es lesz), és ha nyílt terepen állnak, akkor is van egy 5-ös fedezékük.
Sokat tapasztaltak: A nyomkeresők vándorútjaik hosszú századain keresztül már annyi mindent láttak, hogy kevés dolog tudja meghatni őket. Sokszor látták már barátaikat meghalni, ezért a halál sem jelent számukra semmit. Emiatt Vezetési Értékük 10-es, és sosem kell veszteségeik miatt töréstesztet dobniuk. Nem kell akkor sem tesztelniük, amikor magukra maradnak, s a tüzérségi tűztől sem ijednek meg. A Nyomkeresők mindig megpróbálhatnak rendeződni, még akkor is, ha az osztag felét elveszítik.
A biel-tani kardcsapás
Speciális szabályok
Az Elda Kódex sereglistájához képest a következő változások lépnek életbe:
a Hiperpókok, Skorpiók, Sikoltó Banshee-k, Tűzsárkányok és Sötét Kaszások Gyalogsági Egységnek számítanak
az Őrizők, Őriző rohamosztagok, felderítők, suhanó különítmények és Vipera különítmények Elit egységek
Biel-Tan seregét kiegészítheted az Ifjú Király udvarával:
az ifjú király udvara
A Látnokok mellett Biel-Tant egy katonai tanács is igazgatja. Ennek tagjai olyan harcművész papok, akik leszolgáltak egy évet az Ifjú Király Udvarában. Közülük kerülnek ki azok, akiket rituálisan feláldoznak, hogy a Hadisten Avatárját feltámasszák. Azok, akik túlélnek egy évet, a tanács tagjai lesznek, és a csatamezőn az Avatár mellett harcolnak. Mindannyian nagyon agresszívek a kívülállókkal szemben, s ők felelősek elsősorban a mestervilág harcias természetéért.
Az Avatár és az Ifjú Király Udvara egy egységnek és egy HQ-választásnak számít.
Az Udvar Papjai |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
A Bosszúállók Papja |
26 |
5 |
5 |
3 |
3 |
1 |
6 |
2 |
9 |
3+ |
A Sikoltó Bansheek Papja |
32 |
5 |
5 |
3 |
3 |
1 |
6 |
2 |
9 |
3+ |
A Tűzsárkányok Papja |
28 |
5 |
5 |
3 |
3 |
1 |
6 |
2 |
9 |
3+ |
A Skorpiók Papja |
28 |
5 |
5 |
4 |
3 |
1 |
6 |
2 |
9 |
3+ |
Osztag: Az osztag 3-5 papból áll, akik a fenti pontértékért hozhatók be. Az Udvarba különböző papokat is behozhatsz.
Fegyverek: A Skorpiók papjánál shuriken pisztoly, lánckard és csáprágók vannak. A Banshee-k papnőjénél shuriken pisztoly és energiakard van. A Tűzsárkányok papjának felszerelése fúziós puska és hőbombák. A Bosszúállók papja shuriken katapulttal harcol.
Opciók: A Skorpiók papját felszerelheted plazma- és üzemzavar gránátokkal +3 pontért. A pap lánckardját a következő fegyverekre cserélheti: Skorpiópenge +5 pontért, vagy A Skorpió Karma +15 pontért. A papnak a következő speciális képességet adhatod: Pusztító Csapás +10 pontért.
A Banshee-k papnője energiakardját a következő fegyverekre cserélheti: Kivégző +5 pontért, vagy energiapengék +5 pontért. A papnőnek a következő speciális képességeket adhatod: Harci kiáltás +20 pontért, Akrobatika +8 pontért.
A Tűzsárkányok papját +2 pontért felszerelheted plazmagránátokkal. A pap fúziós puskáját +18 pontért lecserélheti egy Tűzdárdára. A papnak a következő speciális képességeket adhatod: Lángoló Ököl +20 pontért, Tankvadász +15 pontért.
A Bosszúállók papja shuriken katapultját a következő fegyverekre cserélheti: shuriken pisztoly és energiafegyver +10 pontért, vagy shuriken pisztoly és a Rettenet Kardja +20 pontért. A papnak a következő speciális képességeket adhatod: Figyelemelterelés +8 pontért, Védelem +12 pontért.
Speciális szabályok
Rettenthetetlenek: Amíg az Avatár él, a papok nem ijednek meg semmitől, és ezért automatikusan átmennek a morál-, se tüzérségi tűz-teszteken tenniük.
Ulthwe serege
Speciális szabályok
Az Elda Kódex sereglistájához képest a következő változások lépnek életbe:
Mivel Ulthwé népéből kevesebben járják a Harcos Útját, ezért kevesebb a harcművészük, s elsősorban Fekete Őrizőikre hagyatkoznak harcaik során. Emiatt Ulthwé seregeiben nem lehet több harcművész osztag, mint amennyi Őriző egységet hozol.
Minden kötelező Gyalogsági Őriző osztag a Fekete Őrizők közül kerül ki, az alábbi profilokkal. Ez nem kerül plusz pontba. A többi Őriző normál tulajdonságokkal jön.
Fekete Őriző |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Őriző |
8 |
3 |
4 |
3 |
3 |
1 |
4 |
1 |
8 |
5+ |
Őriző rohamosztag |
8 |
4 |
3 |
3 |
3 |
1 |
4 |
1 |
8 |
4+ |
A Jövőlátót a következő egység helyettesíti a sereglistában:
1 Látnokok Tanácsa – 90 pont |
|
Pont |
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Jövőlátó |
+40 |
5 |
5 |
3 |
4 |
3 |
5 |
1 |
10 |
4+ |
Boszorkánymester |
+11 |
4 |
4 |
3 |
3 |
1 |
4 |
1 |
8 |
4+ |
Ulthwé ereje a Látnokok Tanácsa, melynek legfőbb vezetője Eldrad Ulthran. Ez a Tanács, mely sokak szerint a Sötét Könyvtár Harlekin őreivel is kapcsolatban áll, sokezer évvel előre látja a jövőt, s így képes arra, hogy elhárítsa a legnagyobb veszélyeket, melyek a mestervilágot fenyegetik.
Egység: A Látnokok Tanácsa egy olyan egység, melyet 2 Jövőlátó és 3 Boszorkánymester alkot, és 90 pontba kerül.
Opciók: A Tanácsot maximum 3 Jövőlátóval bővítheted, modellenként +40 pontért. E mellett tetszőleges számú Boszorkánymestert is hozzájuk adhatsz, modellenként +11 pontért.
A Jövőlátókat és Boszorkánymestereket bármivel felszerelheted, amit az elda felszerelések listáján találsz, kivéve a suhanókat, mert a Jövőlátók túl öregek és büszkék ahhoz, hogy csak úgy az égen száguldozzanak.
Szállítójármű: Ha a Tanács 10 vagy kevesebb főt számlál, +110 pontért beültetheted őket egy Hullámlovasba.
Speciális szabályok
Pszichikus képességek: Minden Jövőlátót fel kell szerelned 1-4 pszichikus képességgel az elda felszerelések listájáról. A Boszorkánymestereknek adhatsz egy- megfelelő pszichikus képességet, a felszerelések listáján található pontért.
Rúnapáncél: Lásd a speciális felszerelések leírását.
Boszorkánymesterek osztagokhoz rendelése: A Boszorkánymestereket Őriző osztagokhoz, vagy a Lidércrobotok egységekhez rendelheted, az Elda Kódexben leírtak szerint. Figyelned kell azonban arra, hogy a Tanácsban mindig legalább hárman maradjanak.
Új Boszorkánymester képesség: A Tanács Boszorkányainak az alap pszichikus képességek mellett egy újat is adhatsz. Ennek a neve Erősítés, és +5 pontba kerül. Akkor használatos, amikor egy Jövőlátó sikeresen használja az egyik képességét. A többi Boszorkánymester képességgel ellentétben ehhez Pszi-tesztet kell tenni. Ha a teszt sikeres, a Jövőlátó képességének hatótávja megduplázódik. Ne feledd azonban, hogy egy Boszorkánymester csak egyszer használhatja ezt a képességet körönként, s hogy egy Jövőlátó képességet csak egyszer lehet ily módon támogatni, kétszer a távot duplázni nem lehetséges. Megjegyzendő az is, hogy a Boszorkánymester csak a Tanácson belülről tudja támogatni a Jövőlátót, a pálya másik végéből nem. Ha egy Boszorkánymester megpróbálkozik az Erősítéssel, de nem jár sikerrel, egy másik újra próbálkozhat.
Ha Eldrad Ulthrant is behozod a seregbe, külön HQ-választásnak számít, de a Látnokok Tanácsába kell neki is beállnia, és velük is kell maradnia az egész csata alatt. |