Speciális karakterek
Aun’Va – A Halhatatlan Szellem Mestere |
|
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
Aun’Va |
1 |
3 |
2 |
3(5) |
4 |
1 |
1 |
10 |
4+* |
Díszőrség |
4 |
4 |
3(5) |
3(5) |
2 |
3 |
3 |
10 |
4+* |
Aun’Va a legöregebb, legbölcsebb, és a legnagyobb tiszteletnek örvendő Éteri. Ő a legjelentősebb vezér, ki a Tau Birodalmat egyre nagyobb és nagyobb terjeszkedésre biztatja, s szavaira a Tűzharcosok sosem látott lelkesedéssel vetik bele magukat a harcba, a legreménytelenebb csatát is fölényesen nyerve meg vezérüknek.
Pontérték: Aun’Va és két testőre 205 pontért csatlakozik seregedhez.
Speciális karakter: Aun’Va speciális karakter, akit minden, legalább 1500 pontos Tau sereghez behozhatsz. Ebben az esetben ő lesz az egyik HQ-választás, és pontosan az itt leírtaknak megfelelően kell behozni (vagyis nem változtathatod meg a felszerelését).
Felszerelés: Aun’Va a Kettősség Paradoxonát hordozza, mely az alább leírt speciális szabályok mellett közelharci fegyverként is funkcionál. Díszőrségének tagjai díszkardokkal vannak felszerelve.
Egység típus: Gyalogság
SPECIÁLIS SZABÁLYOK
Díszőrség: Aun’Va mindig kétfős díszőrségével együtt jön be, s velük együtt alkotnak egy HQ-egységet.
Ellentámadás: Mindkét testőr a végletekig lojális mesteréhez, s bármit megtesz annak védelmében. Emiatt rájuk az Ellentámadás (Counter-attack) szabálya vonatkozik.
A Kettősség Paradoxona: Aun’Va rituális botja egy hatalmas erejű ereklye, melynek hatalmát csak egy Éteri szabadíthatja fel. A bot erejének hatására ő és testőrei megnövelt Szívósságot kapnak (de az Azonnali Halál ellen az alap Szívósságuk számít), valamint egy 4-es fedezékmentőt, melyet újradobhatnak, ha elrontanak.
Hatványozottan lelkesítő jelenlét: Minden Tau egység (a drónok, Vespidek és Krootok nem), aki rálát Aun’Va-ra, Konokká (Stubborn) válik. Ha az Éjszakai Harc szabályai érvényesek, dobj az egységnek, hogy látja-e az Éterit.
A végső bukás ára: Ha Aun’Va életét veszti, minden Tau osztagnak moráltesztet kell tennie (a drónoknak, Vespideknek és Krootoknak nem), ha éppen nem menekül, vagy nem vív kézitusát. Minden Taura, aki ezt megdobja a Kedvelt ellenség (Preferred Enemy) speciális szabály fog vonatkozni, melynek célpontja az aktuális ellenség lesz. E mellett a Veszett roham (Furious Charge) képességét is megkapják.
O'shovah Parancsnok, a Messzenéző |
|
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
O'shovah |
5 |
4 |
5 |
4 |
4 |
5 |
4 |
10 |
3+ |
O'shovah az orkok ellen vívott háborúk veteránja, ki rejtélyes okból elszakadt a Tau Birodalomtól, és egy saját enklávét alakított ki annak határain kívül. Ezt természetesen az Éteriek nem nézték jó szemmel, és minden kapcsolatot megszakítottak az egykori legendás vezérrel, új vezetőt bízva meg a terjeszkedés irányításával.
Pontérték: O'shovah 170 pontért csatlakozik seregedhez.
Speciális karakter: Messzenéző parancsnok speciális karakter, akit minden, legalább 1500 pontos Tau sereghez behozhatsz, ha annak Aun’Va vagy Árnyéknap nem tagjai. Ebben az esetben ő lesz az egyik HQ-választás, és pontosan az itt leírtaknak megfelelően kell behozni (vagyis nem változtathatod meg a felszerelését).
Felszerelés: XV8-as Krízis páncélöltözet, bedrótozott célratartó rendszer, pajzsgenerátor, rituális penge, plazmakarabély és a Hajnal Pengéje (ld. alább).
Egység típus: Repülő gyalogság (sugárhajtású rakéták)
SPECIÁLIS SZABÁLYOK
A Hajnal Pengéje: Ezt Hajnak
EEEEEEEEaz ősi fegyvert O'shovah Arthas-Moloch halott világán találta. A pengét ismeretlen energiák övezik, melyek minden suhintásnál a pusztítás fényes ívét írják le. A fegyver támadásai ellen nincs páncélmentő, és járművek ellen 2D6+5-tel dobja a páncél-átütét.
Orkvadász: A Parancsnok úgy tudott legendás és hatékony harcossá válni az orkokkal szemben, hogy nagy súlyt fektetett a közelharci kiképzésre is. Emiatt minden, a parancsnoksága alatt álló egységre Kedvelt ellenség (Preferred Enemy) speciális szabály vonatkozik, melynek célpontjai az orkok lesznek.
Szakadárok: Mivel O'shovah és harcosai elhagyták a Tau Birodalmat, sokkal kevesebb erőforrással gazdálkodhatnak. Emiatt a következő egységek nem szerepelhetnek a seregében: Éteriek, Krootok, Vespidek. A következő egységekből csak 0-1 fordulhat elő a seregben: Álcapáncélosok, Nyomkeresők, Kalapácsfejű tankok, Széleshátú osztagok, „Égi Fény” csatahajók, Pirána siklók. A Krízis páncélöltözetes egységekből 1+ jöhet, mint ahogy a Tűzharcosokből is.
Vértestvérek: Minden harcos, aki a Messzenéző seregéből hozzáfér a fegyvertárból, ingyen kapja a rituális pengét.
Önálló karakter: Hacsak nem testőrségétől körülvéve harcol, a Parancsnok önálló karakterként viselkedik.
Testőrség: O'shovahhoz ugyanolyan testőrséget csatolhatsz, mint amilyet a Parancsnokoknál írtunk, kivéve, hogy ez 1-7 Krízis páncélöltözetes harcosból áll.
O'shaserra – Árnyéknap Parancsnok |
|
WS |
BS |
S |
T |
W |
I |
A |
Ld |
Mentő |
O'shaserra |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
4 |
10 |
3+ |
Drón |
2 |
0 |
3 |
3 |
1 |
2 |
1 |
- |
3+ |
Miután Messzenéző Parancsnok elhagyta a Tau Birodalmat, új példamutató vezérre volt szükség, különben félő volt, hogy a széthúzás lesz úrrá egység helyett, és újra eljön a viszály ideje. O’shaserra lett e vezér, ki O’shovahhal együtt tanult az Akadémián, s vezénylete alatt újabb hódításokkal gazdagodhatott a Birodalom, kívül keresve magának ellenséget, nem egymás között.
Pontérték: O'shaserra és drónjai 175 pontért csatlakoznak seregedhez.
Speciális karakter: Árnyéknap parancsnok speciális karakter, akit minden, legalább 1500 pontos Tau sereghez behozhatsz. Ebben az esetben ő lesz az 1+ Parancsnok választás, és pontosan az itt leírtaknak megfelelően kell behozni (vagyis nem változtathatod meg a felszerelését). Megjegyzendő, hogy ha behozod, akkor más modell már nem veheti fel azokat a speciális felszereléseket, melyeket ő is használ.
Felszerelés: XV22-es páncélöltözet, célpontkövető rendszer, továbbfejlesztett célratartó rendszer (mely lehetővé teszi, hogy célpont-elsőbbségi teszt nélkül lőhessen két különböző célpontra), drón-irányító és parancstovábbító drón, két pajzs-drón, rituális penge, valamint két fúziós ágyú.
Egység típus: Repülő gyalogság (sugárhajtású rakéták)
SPECIÁLIS SZABÁLYOK
Önálló karakter: Ha drónjai nem repkednek körülötte, O'shaserra önálló karakterként viselkedik.
XV22 páncélöltözet: Ez a kísérleti páncélöltözet-típus az Éles érzékek (Acute Senses) speciális képességet biztosítja viselőjének, és bele van építve egy álcamező-generátor is. A páncél része egy pajzsgenerátor is, mely 4-es Sebezhetetlen mentőt biztosít Árnyéknapnak.
Parancstovábbító drón: Ez a drón, mely a hatékony kommunikációt biztosítja O'shaserra egységeinek parancsnokaival, lehetővé teszi, hogy jobban irányítsa a harcot. Hatására bármely tau egység (beleértve a Rajparancsnokkal rendelkező Vespideket, de a Krootokat nem), mely a 18”-es környezetében tartózkodik, az ő Vezetési Értékét használhatja a morál-, tüzérségi sokk- és célpont-elsőbbségi teszteknél. |