 
A necronok ősi népe évezredek sorát aludta át sírjaikba zárva, ám ahogy a egyre több ilyet találtak meg, úgy kezdenek azok is ébredezni. Néma, fémtestű harcosaik félelmetes látványt nyújtanak, s joggal bizony, mert ősi fegyvereik igencsak hatékonyak...
Speciális Szabályok:
Az itt következő speciális szabályok csak a "Necron" jellemzővel felruházott modellekre érvényesek.
Regeneráció
A Necronok különös és figyelemreméltó képessége, hogy képesek saját maguk megjavítására. Emiatt, ha egy Necron 0 Sebpontra csökken, ne vedd le azonnal, hanem fektesd az oldalára, hiszen lehet, hogy megjavítja önmagát. A sebesült Necronokra nem vonatkoznak a normál osztagokra jellemző együvé tartozás szabályai, és semmilyen módon nem lehet őket megtámadni - egyszerűen csak harcmezei törmeléknek számítanak.
Minden Necron kör elején dobj egy kockával a lefektetett modelleknek. Ha a dobás eredménye 1-3, a Necron nem javítható, ezért le kell venni. Ha az eredmény 4-6, a harcos megjavítja magát, és felkel 1 Sebponton.
A Necron nem javíthatja meg magát, ha olyan közelharci fegyver ölte meg, amely ellen nincs páncélmentő, vagy olyan lőfegyver végzett vele, melynek Ereje legalább kétszer akkora, mint a Necron Szívóssága. Ezt azonban a Feltámasztás Gömbje felülírhatja. A javításhoz arra is szükség van, hogy a sérült Necron egy ugyanolyan típusú osztag 6"-es környezetében legyen.
A megjavított Necront azonnal felállíthatod a legközelebbi hasonló osztaggal mellé, 2"-en belül. Ha az osztag éppen közelharcban áll, az éppen felkelt modellt bármely ellenféllel közelharcba állíthatod, amíg a kohézió a saját osztaggal fennáll. Új ellenséget ilyen módon nem támadhat meg, és nem számít rohamozónak sem.
Necron Lordok
A Necron Lordoknak az önjavításhoz nincs szüksége arra, hogy 6"-en belül egy másik modell álljon. Ha megjavítják magukat, 1 Sebponton állnak fel, nem 3-on. Ha az utolsó sebet olyan közelharci fegyver okozta, amely ellen nincs páncélmentő, vagy olyan lőfegyver végzett vele, melynek Ereje legalább kétszer akkora, mint a Necron Szívóssága, akkor nem javíthatja meg magát, csak ha nála vagy a 6"-es környezetében van egy a Feltámasztás Gömbjei közül. Ha egyszerre több támadás is éri, feltételezzük hogy a jávítást megakadályozó találatokat kapja először.
Kriptapókok
Ha egy Necron nem javíthatná meg magát, mert nincs a 6"-es környezetében egy hasonló modell, de 12"-en belül van egy Kriptapók, és valahol a harcmezőn még áll egy hasonló modell akkor is lehetősége lesz a javításra. Ha ez sikeres, azonnal a másik modell osztagához teleportál.
Győzelmi Pontok
A Győzelmi Pontok tekintetében mindig egy osztag induló és végleges létszámát kell számításba venni. Így pl. ha egy Harcos osztag 16 fővel kezdi, elveszt 10 főt, de öt az önjavítás miatt csatlakozik hozzá, s így 11 modellel végez, akkor nem számít fele létszám alattinak. Ugyanígy, ha ugyanez az osztag elveszt kilenc főt, akkor fele létszám alattinak számít, hiába szerelik meg magukat és csatlakoznak másik osztaghoz elhullott tagjai.
Hazateleportálás
Ha a Necron sereg a kezdeti létszám 25%-a alá esik, az egész túlélő társaság hazateleportál. Ez az ellenség számára azonnali győzelmet jelent, függetlenül attól, hogy mi volt a küldetés eredeti célja. Ne feledd azonban, hogy ebbe csak a "Necron" jellemzővel bíró modellek számítanak bele, tehát a C'tan, Páriák, Skarabeusok, Monolit és a Kriptapókok számát hagyd ki a számolgatásból. Ha a hazateleportálásra sor kerül, akkor viszont az egész sereg hazamegy, nemcsak a Necronok.
A hazateleportálás szükségességének megállapítására a Necron kör elején, a regeneráció kidobása után kerül sor.
A következő szabályok a Necron sereg minden modelljére érvényesek:
Többszöri teleportálás
A Necronok többféle módját is használják a teleportálásnak - több modell Előrenyomulhat, a Monolit magához rendeli a modelleket, a Necron Lord a Sötétség Leplét használva mozgathat egységeket, stb. Egy modell vagy egység azonban egynél többször nem teleportálhat egy körben. Nem lehet tehát a Sötétség Leplével a Monolit 18"-es közelébe mozogni, majd kilépni az ajtaján, vagy leteleportálni a Nyúzókat a csatamezőre, és a Lepellel még egyszer mozgatni őket. Ez alól nincs kivétel, bármilyen okos kombót találj is ki!
Felkészülés a Necronokra
A Necronok szinte teljesen mechanikus lények, s ezért furcsának tűnhet, hogy a mesterlövész-puska, melynek a mérge öli meg az áldozatot, vagy a sötét tünde kínzászerszámok, melyek az idegrendszerre fejtik ki hatásukat, miért hatnak rájuk. Feltételezzük azonban, hogy ezeket az eszközöket a csata előtt módosítják az ellenséghez (pl. savas lövedélek a mérgezők helyett), s így az rájuk is ugyanúgy hat, mint a többi lényre. Ezen az alapon ugyanis más lények, pl. a tiranidák és a démonok is megérdemelnék az immunitást, ami nem lenne túl fair. Így egyszerűen feltételezzük, hogy a fegyverek is hozzáidomulnak a csatatéri tapasztalatokhoz, s mindenki ellen megtalálják a megfelelő megoldást.
Morál
A Necronok nem ijednek meg semmitől, és nem is pánikolnak be, legfeljebb visszavonulnak, ha a körülmények ezt szükségessé vagy előnyössé teszik. Emiatt ugyanúgy dobnak vezetési-érték, morál-és tüzérségi-tesztet, mint a többi sereg. Megjegyzendő azonban, hogy az elvesztett, és a regenerálódás során máshová sorolt modellekkel nem kell számolni a kohézió ellenőrzésekor. |